Review Alien Shooter: Vengance

<< Inapoi la jocul Alien Shooter: Vengance

In Alien Shooter: Vengance veti patrunde intr-un decor al unui viitor post-apocaliptic, si veti lucra ca mercenar pentru MAGMA Energy Corporation. Va trebui sa scapati de inamici numerosi si puternici, in majoritate extraterestri. Exista sanse ca dumneavoastra sa mai fi auzit aceste lucruri si inainte, la alte jocuri de acest gen. Aici insa actiunea difera, cu siguranta nu veti avea un sentiment de deja-vu jucand acest joc.

Esenta jocului consta in lupta cu extraterestrii, putine fiind elementele diferite de acest aspect, iar Sigma a reusit sa introduca si sa aplice cu succes elemente de RPG in acest joc, elemente care se incadreaza perfect in structura sa. Odata cu alegerea caracterului, in faza initiala, veti avea posibilitatea sa alegeti si o aptitudine a acestuia, fiecare din aceste aptitudini facand ca jocul sa fie abordat diferit. Spre exemplu, puteti alege sa fiti vampir, putand absoarbe viata din corpurile inamicilor, sau puteti fi un caracter care sa fie maestru in hipnotism, avand in acest fel posibilitatea de a controla mintile inamicilor. Dupa ce alegeti aceasta aptitudine, veti putea alege unul dintre cele 8 personaje gata pregatite cu care veti continua jocul.

In timpul jocului gameplay-ul va va da posibilitatea sa cresteti in nivel si sa acumulati experienta, elemente care va vor ajuta, acordandu-va abilitati imbunatatite de a trage cu arma, fie ea pistol, shotgun sau mitraliera.

Aceste elemente de RPG nu sunt insa esenta jocului. Alien Shooter, dupa cum spune si numele, se bazeaza pe impuscarea, in majoritatea timpului, a inamicilor extraterestri. Stilul de joc pare sa fie o incrucisare intre Robotron, Doom si Serious Sam, Alien Shooter fiind hibridul care le combina pe toate trei. Majoritatea misiunilor vor avea ca tinta fie gasirea unui item, fie salvarea unor aliati, sau omorarea unui inamic mai puternic. In mod constant va veti gasi blocat in incaperi si asaltat de mii de gandaci (la propriu, intrucat jocul are un contor de inamici doborati si la sfarsitul fiecarui nivel veti vedea ca inregistreaza un numar de patru cifre). Multe zone sunt slab luminate sau intunecate cu totul, asa ca va trebui sa va folositi doar de raza subtire si slaba a unei lanterne pentru a inainta si a descoperi inamicii extraterestri pe care va trebui sa ii doborati. Carnagiul este atat de intens incat dupa ce veti termina cu inamicii dintr-o camera veti putea observa apoi ca aceasta a fost improscata peste tot cu sange extraterestru, priveliste nu prea draguta, dar care mentine andrenalina ridicata.

Exista multe zone secrete in joc, pe care daca le veti gasi, va veti putea folosi de armele, munitia si upgrade-urile pe care le veti intalni acolo. Munitia si armele se gasesc insa din abundenta si pe parcursul nivelelor, asa ca nu va trebui sa cautati disperat prin tot nivelul pentru a va incarca arma. Ideea jocului este simpla: daca vedeti o lumina verde, ea va arata calea pe care trebuie sa mergeti, sau usa pe care trebuie sa o deschideti, sau butonul pe care trebuie sa il activati. O lumina rosie inseamna ca accesul in zona este interzis, sau ca trebuie sa gasiti o cheie care sa va deschida acea zona.

Jocul arata si suna exact cum ar trebui sa o faca un shooter, avand totusi unele elemente retro. Exploziile sunt fantastice, lumini colorate vor invada incaperea in care se va produce fiecare explozie. Partea audio sporeste andrenalina jocului, astfel cand veti afla ca vi s-a inchis o usa in spate sau ca s-au stins luminile dintr-o data, veti sti cu siguranta ca veti fi atacat de sute sau mii de inamici, coloana sonora schimbandu-se in acel moment cu un heavy-metal stereotip.

Sa nu credeti ca doar fanii genului se vor bucura si vor recunoaste meritele acestui joc. Chiar daca poate lasa impresia de retro, o partida buna de impuscat inamicii atrage oricand si pe orice gamer, asadar merita incercat.