Review Assassin's Creed

<< Inapoi la jocul Assassin's Creed

In Assassin's Creed intrati in contact cu o lume unica creata in universul jocurilor: frumoasa, memorabila si vie. Fiecare crapatura si crevasa este plina de detalii multe si subtile, de la inflorituri uimitoare pe care le puteti vedea pe pereti pana la strigate indepartate de ajutor. Este insa mai mult decat o lume inconjuratoare, este un joc palpitant si distractiv de actiune cu o multime de lucruri de facut si cu o gramada de locuri de explorat, avand si o poveste complexa care va va acapara pe masura ce avansati in joc.

Nu pot fi spuse destule despre lumea vie pe care o veti intalni in Assassin's Creed. In rolul asasinului extraordinar pe nume Altair, veti explora trei orase importante din Tara Sfanta in secolul 12: Ierusalim, Damasc si Acre. Fiecare oras este admirabil realizat pana in cele mai mici detalii, pana la turnurile meticulos redate, pietele si targurile zgomotoase si colturile linistite unde converseaza cetatenii si betivii stau intinsi asteptand sa treceti pe acolo ca sa va acosteze. Pe masura ce hoinariti pe strazi si acoperisuri, veti trece prin multimi de femei carand cosuri pe cap, veti auzi oratori prezentand multimii din intelepciunea lor politica si religioasa si veti putea observa garzile orasului hartuind victime nevinovate. Altair va avea un impact deosebit asupra acestei lumi, insa orasele si entitatile sunt de sine statatoare, fiecare cu personalitatea sa.

Designul vizual este exceptional, orasele sunt pur si simplu imense, si chiar daca nu aveti privilegiul de a le explora in totalitate in primele capitole, mai tarziu se vor debloca toate sectiunile si veti putea trece linistit prin toate sectoarele. Totul este luminat si aproape orice obiect face o umbra, fiecare obiect are o textura atat de fina incat va creaza impresia ca l-ati putea atinge.  Animatiile nu se lasa nici ele mai prejos, Altair catarandu-se pe pereti, sarind din turnuri si angajandu-se in lupte cu sabii extraordinare. Toate acestea le realizeaza cu o usurinta si o fluiditate de admirat, miscandu-se cu gratie si cu siguranta.

Ceea ce auziti in cadrul jocului este inca si mai impresionant fata de ceea ce vedeti. In varful templului auziti destul de slab alte lucruri in afara de vajaitul vantului, ciripitul pasarilor sau latratul unui caine aflat in departare. In zonele cele mai populate, urechile vi se vor umple de forfota omniprezenta, de vocile vanzatorilor ambulanti, de zumzetul cersetorilor si de alte zgomote. Toate acestea nu sunt insa exagerate, jocul asigurandu-se ca puteti auzi ceea ce este nevoie (spre exemplu, strigatele cetatenilor care au nevoie de ajutorul dumneavoastra). Toate aceste efecte, impreuna cu clinchetul sabiilor si cu gemetele celor asasinati sunt uimitor realizate. Vocile din cadrul jocului sunt la fel de impresionante. Conversatiile prezente in cadrul sau sunt pline de credibilitate, iar partea muzicala care creaza atmosfera imbogateste si mai mult jocul.

Chiar si povestea jocului se ridica la aceeasi inaltime. Il veti urmari pe Altair asasinand noua figuri publice la comanda stapanului sau. Altair nu este unul din eroii supremi. Asasinatele sale nu se indreapta impotriva unor tinte care sunt tot timpul malefice, iar el insusi nu este intotdeauna foarte placut, acest lucru fiindu-ne reamintit chiar in joc: "Nimic nu este adevarat. Totul este permis." ("Nothing is true. Everything is permitted.").

O lume atat de autentica ar fi fost inutila daca nu se puteau face atatea lucruri in cadrul ei. Astfel aveti posibilitatea de explorare, de lupte si de miscare pe platforme. Pentru a descoperi zona unde se afla tintele asasinatelor dumneavoastra, va trebui sa urmariti diverse piste. Exista cateva tipuri diferite de misiuni privitoare la acest aspect. In unele cazuri, trebuie sa stati pe o banca si sa ascultati conversatii secrete, in alte cazuri va trebui sa smulgeti cu bataia informatii de la o persoana.

Exista de asemenea si sarcini optionale, precum salvarea oamenilor nevinovati din oras care sunt chinuiti de garzi. Rasplata pentru realizarea acestei sarcini este castigarea unui grup de mercenari care vor ramane intr-o anume zona si vor opri orice inamic care va va urmari. Luptele sunt si ele foarte distractive, puteti sa va injunghiati dintr-o lovitura inamicul sau puteti sa il atacati de la distanta aruncand cutite. Lupta corp la corp cu sabia ramane insa elementul principal si devine o provocare din ce in ce mai mare pe masura ce deblocati mai multe miscari.

Pe langa lupte, cataratul pe cladiri si sariturile de pe acoperisuri sunt si ele foarte distractive, avand posibilitatea de a sari peste alei intregi sau de a urma linia unui perete si de a realiza multe alte combinatii de miscari care sa va ajute sa inaintati.

Cea mai mare bucurie si distractie in Assassin's Creed vine de la detaliile mici, aparute fie in lupte, fie in timp ce va catarati pe turnuri, chiar si betivii care va acosteaza sunt distractivi. Toate aceste elemente va fac misiunile mult mai interesante, si cu siguranta ca veti fi incantat de acest joc admirabil realizat.