Review BlackSite: Area 51

<< Inapoi la jocul BlackSite: Area 51

Titlul “Area 51” duce imediat cu gandul la un numar de lucruri legate de niste proiecte secrete ale guvernului american, de la testari de prototipuri de avioane pana la conspiratii ceva mai colorate care includ extraterestri si OZN-uri. In lumea jocurilor video, compania producatoare Midway a folosit mitul Area 51 intr-o serie de jocuri pline de creaturi de pe alte planete si teorii ale conspiratiei ciudate. “BlackSite: Area 51” preia aceasta mostenire, insa o exploateaza cu un aer mult mai serios si mai atent realizat, astfel incat prezentarea grafica a  acestui joc e depasita numai de gameplay-ul extraordinar pe care il ofera celor care isi doresc sa se afunde in universul ciudat al Area 51.

Jocul iti ofera rolul lui Aeran Pierce, liderul Echo Squad, o echipa de soldati profesionisti, foarte bine antrenati care te vor incanta, de-a lungul misiunilor pe care le vei efectua cu ei, cu vorbaria lor ce pare a nu mai inceta. “BlackSite: Area 51” incepe din trecutul recent, cu Pierce si echipa sa pe frontul irakian cautand arme de distrugere in masa. In locul acestora, ei vor gasi niste creaturi nu tocmai umane si cu niste atitudini beligerante pe care numai focul automatelor le mai poate calma.

Apoi vei intalni roiuri intregi de creaturi care provoaca explozii atunci cand sunt impuscate. Dupa aceasta scurta portiune de lupte in Iraq, vei fi informat ca un grup paramilitar s-a ridicat impotriva administratiei si a preluat controlul unui orasel din Nevada, numit Rachael, de langa lacul Groom si insasi Area 51. Desi la inceput informatiile prezinta acest grup ca fiind americani care protesteaza impotriva guvernului, acest lucru e numai pe jumatate adevarat. Pe masura ce te afunzi mai adanc in aceasta invazie, vei descoperi ce se intampla de fapt, chiar daca jocul se cam impiedica atunci cand e vorba de dat explicatii despre originea creaturilor pe care le intalnesti si care sunt obiectivele lor.

Actiunea din “BlackSite: Area 51” e destul de directa, in cea mai mare parte a modului single-player. Vei controla o echipa de soldati, dar asta nu inseamna ca totul se complica. Ordinele le poti da cu ajutorul unui singur buton. Indicand o locatie, poti muta camarazii de arme in acel lor. Poti concentra focul intr-o batalie indicand spre inamici si apasand butonul. Tot cu ajutorul lui, le poti sugera sa foloseasca mitralierele si celelalte arme de calibru mare pe care le vei intalni. Desigur, de cele mai multe ori, ii vei pune sa iti deschida usile, din moment ce Pierce pare a fi prea bun pentru a se obosi cu asa ceva. In rest, celelalte situatii iti vor cere sa faci totul cu mana ta daca ai pretentia de a rezolva ceva repede si bine. Asta nu inseamna ca esti o armata cu un singur om. Intr-una din misiuni, va trebui sa conduci un Humvee in timp ce unul din camarazi va trebui sa foloseasca mitraliera montata pe el pentru a elimina toate amenintarile care se ives la fiecare pas. In “BlackSite: Area 51” vehiculele raspund foarte bine la comenzi si controlatul lor nu e o bataie de cap, ca in alte jocuri.

Arsenalul pe care il vei avea la dispozitie va include si cateva arme prototip, precum scattergun, ale carei proiectile ricoseaza din pereti in cautarea tintei. Deasemenea, vei avea un tun de energie care trage cu o raze puternice. Totusi, in mare pare, vei folosi arme de asalt normale. Majoritatea dusmanilor intalniti sunt umanoizi, insa vei da si peste creaturi care izvorasc din imaginatia producatorului, precum bruta de foc, un inamic de tip boss urias, cu patru picioare care are un singur punct vulnerabil, undeva pe spate.

Campania single-player ar fi fost, poate, mai interesanta, daca avea o optiune cooperativa. Modul multi-player permite infruntarea intre 10 jucatori in tipurile de joc cu care ne-au obisnuit first person shooterele.

“BlackSite: Area 51” foloseste motorul grafic Unreal, care, in general, arata foarte bine, atat la capitolul personaje, cat si la cel legat de peisaje. In mare pare, acest joc e un shooter excelent plin de momente grozave, recomandat fanilor acestui gen si a conspiratiilor ciudate.

• Windows XP sau Vista
  • PC cu procesor 3.0 GHz Intel sau echivalent de la AMD
  • 1 GB memorie Ram