Review Call of Duty 3

<< Inapoi la jocul Call of Duty 3

Cel de-al doilea razboi mondial s-a terminat in 1945, dar asta nu a oprit axa si aliatii sa se arunce in razboi pana in zilele noastre, dar pe frontul jocurilor video.

Call of Duty 3 are loc in anul 1944, in timpul debarcarii din Normandia. Dupa aterizarea cu succes pe plajele franceze, obiectivul aliatilor era sa ii scoata pe germani din Franta si sa elibereze Parisul, care la acel moment era sub control nazist. La fel ca si in ultimul joc, veti fi pusi in ipostaza diferitilor soldati, si veti participa astfel la campanii americane, ale Marii Britanii, ale Canadei si ale Poloniei. Fiecare campanie a fiecarei tari are o intriga si o poveste a ei, ceea ce ar trebui sa aduca din partea jucatorului o implicare emotionala fata de celelalte caractere, insa povestea nu este pe atat de interesanta pe cat vrea sa fie: avem un soldat care nu ii suporta pe francezi, un sergent arogant, si un tanar operator radio care a fost etichetat ca si las. Desi povestile nu sunt foarte antrenante, lupta pentru patru armate diferite captiveaza si aduce la cunostinta eforturile facute pentru a-i izgoni pe germani din Franta, si de asemenea faptul ca nu numai Statele Unite a pierdut barbati si femei in luptele din cel de-al doilea razboi mondial.

Jocul incepe cu o scurta misiune de antrenament, putin mai scurta de data asta. Aici veti invata cum sa trageti cu arma, cum sa aruncati grenade si de asemenea cum sa va miscati. Trasul cu arma este identic cu cel de la Call of Duty 2. Un lucru nou este efectul de “vedere in ceata” introdus in joc in momentul in care se ridica arma la nivelul ochilor pentru un tir de o mai mare precizie. O alta noutate este faptul ca grenadele aruncate de inamici pot fi ridicate si aruncate inapoi, iar pentru a preveni intoarcerea grenadelor de la inamici aceasta se poate “prepara” inainte de aruncare: se tine mai mult in mana, pentru a ajunge mai aproape de momentul exploziei. Aceasta tehnica trebuie stapanita bine, din doua motive: nu numai pentru ca este utila si eficace, ci si pentru ca in caz de esec, va veti trezi cu o grenada care va explodeaza in mana. Pentru ca un indicator care sa arate viata nu este aratat pe ecran, trebuie sa fiti atenti la acesta pur si simplu. Isi va schimba culoarea si se va ingusta imaginea in jurul vostru pe masura ce sunteti loviti. Daca veti cadea victima unui glonte sau unei grenade si nu muriti, tot ceea ce trebuie sa faceti este sa mergeti la un adapost si sa va refaceti viata.

Dupa terminarea misiunii de antrenament, sariti in spatele unui camion care va duce pe campul de lupta. Cand iesiti din camion, sau mai degraba cand sunteti aruncat din camion de o explozie, veti fi aruncat peste zidul unui cimitir. Aici va veti gasi in unul din cele mai impresionante schimburi de focuri intalnite in orice shooter actual. Gloantele si grenadele zboara prin aer in timp ce bombele explodeaza peste tot in jur, determinand soldatii sa caute un adapost oriunde, fie intr-un cavou spart de vreo explozie, fie pe dupa vreo piatra funerara. Trupurile camarazilor sunt imprastiate peste tot pe campul de lupta, ceea ce va aduce repede aminte ca daca nu vreti sa va alaturati lor, trebuie sa va mentineti in miscare. La un alt nivel va veti gasi traversand o pajiste (unde se pot vedea chiar si cadavrele vacilor moarte) folosind un tanc pentru protectia impotriva focurilor inamicilor care inconjura zona. Majoritatea restului misiunilor nu sunt atat de intense cum sunt aceste doua exemple, insa rar veti intalni un moment plictisitor pe parcursul jocului.

Veti lupta alaturi de soldati controlati de computer, si de obicei trebuie sa stati la adapost, sa adunati cat mai multi soldati aliati, si sa mergeti impreuna cu ei catre urmatoarea locatie sigura. Pentru ca inteligenta artificiala din acest joc pare sa fie putin mai “inteligenta” fata de asteptari, la un moment dat poate deveni frustrant ca in locul inamicilor rapusi apar alti soldati care sa le ia locul. Dar daca va obisnuiti cu ideea ca oricum nu ii puteti omori pe toti, acest lucru va ajunge sa nu va mai deranjeze.

Jocul nu este foarte greu la nivelul de dificultate standard, dar cei care maresc nivelul de dificultate la “hard” sau “veteran” vor avea parte de trairi mai intense, de situatii extreme. Inamicii sunt mult mai agresivi, mai buni tragatori, iar viata se scurge mult mai repede.

Acesta nu este un joc pe care sa il jucati o data si apoi sa il lasati in raft pentru a nu-l mai lua si juca niciodata. Sunt destule diferente intre diferitele nivele de dificultate, si merita jucat din nou, iar modul multiplayer este excelent realizat.

La nivel de grafica, jocul arata mult mai bine decat predecesorul sau, Call of Duty 2. Chiar daca e o ferma franceza de la tara, sau un oras distrus de lupte, fiecare nivel este foarte detaliat si arata fantastic. Call of Duty suna minunat, chiar si la boxe incorporate. Daca insa conectati un sistem surround, sunetele devin fenomenale.

De la inceput pana la sfarsit, Call of Duty 3 este o experienta intensa si un joc minunat. Efectele vizuale si sunetele sunt printre cele mai bune existente la jocurile actuale. Daca predecesorul, Call of Duty 2, nu a reusit sa va castige, Call of Duty 3 cu siguranta ar trebui sa o faca.