Review Call Of Duty 4: Modern Warfare

<< Inapoi la jocul Call Of Duty 4: Modern Warfare

In cele din urma s-a inteles mesajul ca cel de-al doilea razboi mondial este de domeniul trecutului. Tinand cont de lumea moderna in care traim si de afacerile internationale, care, sa zicem, devin din ce in ce mai interesante, anii ’40 nu mai prezinta acelasi interes cum aveau odata. Poate chiar de aceea Call of Duty 4 are subtitlul Modern Warfare. Aducand lucrurile intr-o poveste de fictiune care totusi pare destul de plauzibila, producatorul a reusit sa realizeze un joc cu mult mai multa greutate. Call of Duty 4 este un shooter exceptional, atat in modul multiplayer, cat si in minunata dar scurta campanie singleplayer.

Singurul dezavantaj al acestui joc este campania singleplayer, care este destul de scurta. Daca sunteti familiarizat cu acest gen si stil de joc, probabil veti reusi sa duceti la bun sfarsit campania in mai putin de 5 ore. Puteti mari dificultatea pentru a incerca o noua provocare, dar principalul lucru pe care il face acest fapt este sa faca inamicii frustrant de letali, fapt de diminueaza gradul de distractie din timpul jocului.

Chiar daca are o lipsa de cantitate in modul single player, compenseaza majoritatea acestei lipse printr-o calitate ireprosabila. Jocul isi spune povestea din multiple perspective, si veti putea juca fie ca un membru britanic al SAS sau ca un soldat al marinei americane. Campania va preia intr-o noapte ploioasa pe o barca avand misiunea de a scufunda un siloz nuclear, in timp ce dumneavoastra aveti misiunea de a salva de la moarte prin explozie nucleara milioanele de oameni. Pe parcursul campaniei, va veti intalni cu multe momente uimitoare, care va vor face la un moment dat sa va uitati in jur pentru a gasi pe cineva caruia sa ii spuneti “Nu-mi vine sa cred ce s-a intamplat!”. Intr-o lume plina de jocuri cu tema de razboi unde baietii buni scapa neatinsi si apoi lumea este lasata in pace deplina, Call of Duty 4 va va trezi la realitate exact la fel cum ar face-o un dus rece.

Actiunea ce se petrece in campanie urmeaza niste pasi dinainte stabiliti. Exista o busola in partea de jos a ecranului, pe care este bine marcata directia urmatorului obiectiv. Dar sa ajungi de la punctul A la punctul B nu e niciodata la fel de simplu ca si cum ai merge intr-o linie dreapta, intrucat trebuie trecut prin diferite asalturi in tari ale orientului mijlociu, trebuie trecut dintr-o casa in alta, doborand ceea ce pare un sir nesfarsit de trupe inamice. De asemenea veti avea ocazia sa atacati asezaminte rusesti in cautarea liderilor teroristi, sa va deghizati precum inamicul pentru a va putea infiltra.

Desigur, daca cautati ceva de o lungime mai mare, pentru aceasta a fost creat modul multiplayer, unde 18 jucatori pot juca simultan pe una din cele 16 harti diferite disponibile. Multe dintre aceste nivele sunt portiuni preluate din campania single player si ofera atat spatii deschise, cat si zone potrivite pentru lunetisti, si de asemenea coridoare inguste unde grenadele si shotgun-urile sunt la ordinea zilei. Exista sase moduri de joc: team deathmatch, free for all (care nu e atat de distractiv fata de jocul in echipa). In alt mod va veti gasi minand teritoriul inamic pentru a le distruge echipamentele, sau sustinandu-va baza, iar la altele va trebui sa cuceriti diferite locatii. In cele din urma, puteti schimba putin regulile jocului alegand o setare care va face ca armele sa faca mai multe stricaciuni, ceea ce da un plus de realism jocului, sau sa alegeti ceva mai de moda veche, unde armele se gasesc pe jos, fapt ce indeparteaza jocul de caracterul lui de simulare.

In plus fata de aruncatul de grenazi sau impuscat, mai sunt si cateva skill-uri speciale pentru un joc mai interesant. Daca reusiti sa doborati 3 inamici fara a fi ucis, veti avea posibilitatea sa chemati o drona UAV, care este un fel de radar upgradat si va va arata pozitia inamicilor pe harta pentru 30 de secunde oricand veti avea nevoie. Daca omorati o serie de 5, puteti chema un atac aerian, care combinat cu partea UAV este devastator. Daca veti reusi sa omorati 7 inamici la rand, ceea ce nu e chiar atat de greu pe cat suna, veti putea chema in ajutor si un elicopter care va survola zona si va deschide focul asupra inamicilor, care nu vor putea sa il doboare. Toate aceste adaugari la stilul clasic de shooter fac ca jocul sa fie mult mai interesant de jucat.

Call of Duty 4 a fost creat pentru platformele PS3, Xbox360 si PC, fiecare dintre versiuni comportandu-se admirabil. Desi este pacat de campania singleplayer mult prea scurta (asta in cazul in care sunteti o persoana care nu se da in vant dupa stilul multiplayer), calitatea continutului este de top, iar modul multiplayer este unul din cele mai bine realizate, toate acestea facand ca pachetul sa fie unul apreciat, de succes, si cu mare priza la public.