Review Devil May Cry 4

<< Inapoi la jocul Devil May Cry 4

Dante e unul din cele mai cunoscute personaje ale industriei jocurilor. Din 2001, de cand a aparut “Devil May Cry” toate continuarile seriei au relatat aventurile acestei creaturi pe jumatate om – jumatate demon si cum duce, de unul singur, razboiul impotriva demonilor. Pe forumuri inca se poarta discutii despre care din jocurile seriei e cel mai reusit si daca a patra aparitie a lui Dante pe PlayStation 3 va participa la aceasta competitie. Oricum, toata aventura lui e una care nu trebuie ratata, fiind o lunga cursa prin lumea vanatorii de demoni.

E greu sa scrii despre un joc fara a dezvalui detalii despre el, din moment ce intriga te intampina inca de la inceput. Vei intra in pielea lui Nero, un membru nou al Order of the Sword (Ordinul Sabiei). Acest grup obscur il venereaza pe Sparda, un cavaler demonic ce s-a rasculat impotriva Iadului si care e tatal lui Dante. Cu ajutorul mainii drepte in care sunt concetrate puterile demonice, precum si a armelor cu care e inzestrat, Nero va trebui sa descotoroseasca lumea de tot felul de creaturi scuipate din Iad. Anumite evenimente te vor pune pe urmele lui Dante si, pana sa dai de el, firul intortocheat al povestii se va incurca de cateva ori. Pe la mijlocul aventurii vei intra in pielea lui Dante, care are cateva trucuri in plus. Totusi, aparitia lui Nero in aceasta serie o revigoreaza putin, fiind admirabil din partea celor de la Capcom ca au mai dat nastere unui personaj care, folosindu-se de Red Queen (sabia uriasa pe care-o poarta pe spate) si de bratul demonic si puterile sale, improspateaza lumea infestata de demoni din Devil May

Ca si in alte jocuri ale seriei “Devil May Cry”, la sfarsitul fiecarui nivel iti vor fi evaluate timpul necesar terminarii sale, numarul de sfere rosii pe care le-ai adunat si cat de gratios ti-ai eliminat adversarii. Stilul de lupta abordat este cel mai important, tragand mult balanta notei finale, pe care o poti schimba pe abilitati si indemanari noi, la fel cum sferele rosii pot fi schimbate pe obiecte la Divinity Statues.

In afara de actiunea plina de adrenalina la care vei lua parte in pielea vantorilor de demoni, va trebui sa rezolvi si niste puzzle-uri si sa executi cateva sarituri cu ajutorul mainii demonice. De departe cea mai interesanta parte a lui “Devil May Cry 4” o reprezinta boos-fights, luptele cu monstrii mai puternici. In spectaculoasele inclestari pe viata si pe moarte, nici unul din ei nu va fi identic sau nu va lupta la fel ca cel dinainte si va trebui sa ai reflexele ascutite pentru ca o fractiune de secunda poate face diferenta dintre o victorie si rusinea de a fi doborat in lupta.

Indiferent de platforma pe care rulezi jucul, “Devil may Cry 4” se va misca cursiv, personajele avand o mobilitate fluida, avand adaugate si putin fler si subtilitate in tot ce fac. In timpul luptelor, pe cat de puternica este o lovitura, pe atat de impresionanta va fi si putine jocuri se apropie de maiestria lui Nero plutind prin aer intr-o saritura, de pelerina lui fluturand si de mana demonica ce arunca creaturile intunericului cu o gratie greu de egalat.

Designul efectelor sonore sunt peste orice asteptari, ca si vocea naratoare. Brutalitatea vibranta a loviturilor este acompaniata intotdeauna de sunete specifice, cel putin la fel de impresionante. Vocile care participa la impletirea povestii par foarte sincere, chiar si atunci cand exprima sarcasm, tristete sau manie, asa ca nu vei simti niciodata lumea infestate de demoni a lui “Devil May Cry 4” e una virtuala.

Acesta este un joc incredibil de bine realizat, oferind o aventura interesanta, actiune rapida plina de adrenalina ce va incanta fanii seriei sau genului si, in acelasi timp, nu ii va instraina pe jucatorii noi.