Review Dragon Ball Z: Shin Budokai

<< Inapoi la jocul Dragon Ball Z: Shin Budokai

La fel ca si predecesorii sai, Shin Budokai preia modelul de joc de lupte tridimensionale, si le introduce in plus energia hiperkinetica prezenta in Dragon Ball Z. Jocul se controleaza si manevreaza bine pe platforma PSP, doua dintre butoanele din fata fiind folosite pentru atacuri corp la corp, unul este folosit pentru blocarea atacurilor, iar altul pentru lansarea atacurilor cu energie, respectiv atacuri la distanta. Dupa cum va puteti astepta, din atacurile corp la corp rezulta de multe ori combinatii uimitoare de lovituri, apasarea simultana a butoanelor dandu-va si posibilitatea de a arunca adversarul. Tinerea apasata a butonului pentru blocaj ridica garda personajului cu care jucati, in timp ce apasarea lui repetata rezulta in eschive si chiar riposte prin atacuri cu energie care vor spulbera inamicul.

Aceste atacuri cu energie, respectiv atacuri la distanta, dau o savoare deosebita acestui Shin Budokai. Folosirea acestor atacuri are de multe ori ca rezultat aparitia dumneavoastra brusca in spatele adversarului, chiar in momentul in care acesta se pregateste sa va loveasca. Pe langa bara care va arata cata viata mai aveti, mai exista o bara care va cuantifica energia ki, in functie de care puteti realiza diverse combinatii si atacuri speciale. Energia ki va creste de la sine pe parcursul luptelor, dar puteti sa o reincarcati si mai rapid prin apasarea butonului L, aceasta facandu-va insa mult mai vulnerabil la atacuri pe aceasta perioada. In functie de cata energie ki aveti la un moment dat, atacurile pot varia de la o minge de foc la o oprire a timpului care este un adevarat cosmar pentru adversar. Atacurile care pot fi efectuate avand energia ki incarcata la maxim nu sunt totusi imbatabile, deoarece un pumn bine plasat poate anula pregatirea acelui atac puternic. Totusi aceste atacuri arata impresionant, si sunt foarte devastatoare mai ales atunci cand isi ating tinta. Anumite caractere, precum Saiyan-ii, pot folosi si in alt fel energia ki, spre exemplu pentru a se transforma in alte forme mult mai puternice.

Teleportarea instantanee are si ea un rol foarte important pe parcursul luptelor. Va puteti teleporta in spatele inamicului chiar in momentul in care acesta se pregateste sa va loveasca, aceasta dandu-va inapoi avantajul in lupta. De asemenea aceasta teleportare poate fi folosita pentru a arunca inamicul dintr-o parte in alta prin teleportari si lovituri succesive. Astfel gameplay-ul este rapid, cu multa energie si plin de furie, iar inteligenta artificiala inclusa in joc, respectiv adversarii controlati de AI sunt uneori destul de dificil de doborat.

Jocul este distractiv de jucat, avand mai multe moduri care pot fi incercate. Exista modul principal, in care se urmeaza povestea numita Dragon Road, care se modeleaza dupa intriga din filmul Dragon Ball Z – Fusion Reborn. Acest mod consta intr-o serie lunga de lupte presarate cu scene statice ale caracterelor implicate in lupta. Celelalte moduri consta in: un stil arcade 1 versus 1, un mod contra timp, un mod de antrenament, si de asemenea un mod multiplayer.

Dupa ce castigati o lupta, vi se va intocmi un scor general, care va lua in considerare mai multi factori: cata viata ati pierdut pe parcursul luptei, cat de mult timp v-a luat sa castigati, si tehnicitatea pe total a luptei. In functie de acest scor va va fi acordat un punctaj, pe masura eforturilor depuse. Cu aceste puncte obtinute puteti achizitiona imbunatatiri si upgrade-uri pentru caractere, si de asemenea iteme, sau le puteti combina pentru a obtine diverse alte iteme configurate in mod unic si individual in functie de fiecare jucator.

In concluzie, putem spune ca Shin Budokai este un joc de lupte solid si bine inchegat, multumita caracteristicilor vizuale exceptionale si stilurilor de lupta si actiunilor care sunt usor de invatat si apoi de aplicat. Cei care cauta un joc de lupte stilat, tehnic si captivant, chiar amuzant in unele momente, il vor gasi cu siguranta in aceasta editie a seriei Dragon Ball Z, Shin Budokai.