Review F.E.A.R. 2: Project Origin : Fear

<< Inapoi la jocul F.E.A.R. 2: Project Origin : Fear

Imaginea unei fetite slabanoage cu parul nepieptanat si dezordonat a devenit o emblema in filmele horror precum "The Ring", dar si pentru jocul "F.E.A.R.". Desigur, acesta din urma a dat viziunilor inspaimantatoare un context fantomatic, depanand povestea unei clarvazatoare paranormale numita Alma si a suferintelor groaznice la care a fost supusa. "F.E.A.R. 2: Project Origin" se intoarce in acest univers, insa, in loc sa patrunda si mai adanc in radacinile sufletului, se multumeste sa zgarie suprafata, oferind o serie de viziuni neclare ce intaresc si mai mult misterul care le leaga una de alta. Vestea mai buna e ca cei care sunt fani ai shooterelor vor primi o experienta incredibila.

"F.E.A.R. 2" reia aventura de acolo de unde a lasat-o jocul original. Orasul e in haos, iar tu, in pielea lui Michael Becket, membru al Delta Force, va trebui sa o capturezi pe Genevieve Aristide, presedintele Corporatiei Armacham Technology. O descrierea prea ampla ar strica placerea de a juca acest joc plin de surprize care se vor dovedi a fi mai placute vazute decat povestite. In plus, ai de elucidat si cateva enigme.

Temerile din "F.E.A.R. 2" vor rezulta, de data asta, din atmosfera lugubra a jocului. Sa te astepti sa sari speriat de pe scaun de cateva ori, cand lanterna paleste si intrevezi entitati fantomatice in jurul tau sau cand sunetele anunta apropierea abominatiilor care tocmai s-au eliberat din celulele lor. Vei avea parte si de o multime de scartaieli si mormaituri care iti vor face parul maciuca uneori, iar astea nu sunt singurele sunete mormantale care te vor ingrozi.

In "F.E.A.R. 2" te vei indeparta de coridoarele cladirilor de birouri care nu se mai terminau in jocul original, si vei umbla printr-o varietate mai bogata de scene. Si ele se vor dovedi a fi extrem de claustrofobe, in afara de faptul ca sunt de-a dreptul periculoase pentru cei cu boli cardio-vasculare. Ca de obicei, mereu te vei intreba ce se ascunde in intunericul in care lanterna ta nu poate patrunde.

Victime ale unor atrocitati de nedescris, acum aceleasi creaturi malefice se vor clona, emitand ragete ametitoare. Alti dusmani se vor misca la viteze ametitoare, insa abilitatea care incetineste timpul te va ajuta sa ii confrunti cu sanse egale. Atunci, din punct de vedere vizual, "F.E.A.R. 2" e o capodopera. Exploziile grenadelor creaza distorsiuni vizuale incredibile, iar gloantele lasa dare prin aer in timp ce zboara spre tinta. A nimeri in cap in aceste momente va declansa animatii foarte interesante cu nivele sporite de violenta si brutalitate. Dusmanii sunt facuti bucatele iar sangele sare imprastiindu-se pe pereti in timp ce acestia isi traiesc ultima secunda.

Instrumentele pe care le folosesti pentru a semana moarte vesnica nu sunt foarte interesante, dar sunt destul de variate, fiind satisfacatoare pentru cei carora le place sa descarce arme. Cele doua pusti sunt foarte atractive. Par a fi grele si ii elimina pe cei mai multi dusmani cu un singur foc. Impatimitii shooterelor ar trebui sa incerce nivelele de dificultate mai avansate, pentru ca "F.E.A.R. 2" pare ceva mai usor decat predecesorul sau.

Inteligenta artificala va oferi cateva provocari suplimentare, mai ales in nivelele in care gasesti coridoare care se intersecteaza, in care vei fi inconjurat, iar dusmanii vor folosi eficient adaposturile si se vor arunca orbeste intr-o parte in cazul in care se trezesc cu narile la capatul tevii unei arme de foc. Mai mult, ei vor rasturna mobila sau alte obiecte pe care le pot folosi pentru a se adaposti de ploaia de gloante care le e destinata.  Cei mai interesanti adversari sunt cei care  nu sunt limitati de miscarile umanoide, precum fiintele aproape ireale care prind forma cand intri in modul de incetinire a timpului.

Un adaos la formula clasica a seriei sunt cateva secvente cu un mech blindat plin de arme pe care il folosesti pentru a scuipa o multime de gloante sau cateva salve de rachete spre atacatori.

Partea multi-player a lui "F.E.A.R. 2" contine modurile de joc clasice ale unui shooter, insa si un altul numit "Armored Front" in care poti controla exoscheletii robotici mentionati mai sus, in timp ce un coechipier captureaza un obiectiv important.

Cu sperieturile neasteptate si magia originalului intiparita in memorie, "F.E.A.R. 2" reuseste sa fie o continuare reusita a unui joc de succes, imbunatatind scenele si marind numarul de tipuri de dusmani intalniti si dovedindu-se a fi o experienta unica in care F.R.I.C.A. e singurul lucru pe care poti conta cu siguranta.

Windows 2000/XP
PC cu procesor Pentium 4 2.8 GHz
1GB memorie RAM