Review FIFA 2009

<< Inapoi la jocul FIFA 2009

Coboara la nivelul terenului de joc cu seria “Fifa”, la care ultimul titlu aparut aduce 250 de noutati si imbunatatiri, in afara de modificarile majore aduse miezului gameplayului.

“FIFA 09” iti ofera cea mai autentica simulare a unui meci de fotbal, permitandu-ti sa modifici toate setarile pentru a se potrivi cu stilul si abilitatile tale de joc.

“FIFA 09” este cu adevarat un pas inainte fata de toate jocurile seriei reusind sa se departeze de lipsurile pe care le-am tot intalnit cand jucam predecesorii sai. Cei de la EA Sports au reusit, in aceasta editie, sa imbunatateasca versiunea de anul trecut, precum si sa invete din feed-back-ul pe care l-a primit de la fani, de la comentatori si chiar de la profesionisti in aceasta bransa.

Jocul cuprinde o noua caracteristica excelenta numita “custom tactics”, iar aparitia ei este  rezultatul cerintelor fanilor. Aici vei putea seta nivelul de agresiune cu care jucatorii tai se vor arunca asupra balonului de fiecare data cand vor avea ocazia. Vei avea posibilitatea de a seta cum vrei sa joace echipa ta, aspect care lipsea cu desavarsire pana acum din seria “FIFA”. Acest aspect al jocului va incanta cu siguranta pe toti acei entuziasti carora le face placere sa ticluiasca tot felul de scheme de joc pentru ca acum vor avea ocazia de a si le pune la dispozitia unei echipe.

In afara imbunatatirilor capitolului gameplay, pentru o perspectiva mai buna a meciului ti se va permite sa modifici setarile camerei de luat vederi, putand sa selectezi dintre mai multe pozitii, distante si unghiuri, pentru a obtine panorama optima pentru ochiul tau profesionist.

Dintre celelalte mici imbunatatiri ale gameplay-ului merita mentionate nivelul de realism ale vitezei de deplasare a jucatorilor, precum si a contactului fizic de pe teren. “FIFA 09” pune accentul pe cele trei elemente vitale ale terenului de fotbal virtual, insa si ale celui real: defensiva, constructia jocului si crearea ocaziilor.

Partea fizica a jocului ofera o variatie foarte realistica a miscarilor, jucatorii fiind mai rapizi cand vine vorba de reactia pe teren. Conform celor de la EA Sports de aceasta data ar trebui sa fie clara o graba profesionala a jucatorilor de a raspunde stimulilor pe care ii intalnesc in teren. Intensitatea jocului va cunoaste, odata cu “FIFA 09”, valente noi, totul desfasurandu-se mult mai aproape de un meci adevarat.

In ceea ce priveste defensiva, sistemul coliziunilor din “FIFA Soccer 2009” este, la randul sau, imbunatatit. Actiunea in care sunt implicati jucatorii este mult mai fluida, de aceasta data, iar greutatea si forta unui jucator au un impact clar asupra performantelor sale de pe teren. De exemplu, cand doi jucatori sar dupa aceeasi minge, impactul dintre ei este evident, dand cu adevarat sens acestei simulari de intreceri sportive.

In centrul atentiei tuturor intr-un meci de fotbal este mingea. In “FIFA 09”, acesteia i s-au aplicat noi caracteristici ale miscarii si dinamicii, redefinind modul sau de a reactiona la impactul cu trupurile jucatorilor sau barele portii. De fiecare data cand vei juca acest joc vei constata cu stupoare ca engine-ul sau nou nu e numai fascinant, ci si aduce totul mult mai aproape de realitate.

“FIFA 09” mai include unele aspecte noi precum “Be a Pro Season Mode”, “Adidas Live Season” si fotbal 10 pe 10.

In “Be a Pro Season” vei avea ocazia de a controla un singur jucator pe parcursul a patru sezoane consecutive. Totusi, poti avea controlul unui jucator consacrat sau a unui al carui nume nu este inca rasunator, misiunea ta fiind de a-l aduce pe cele mai inalte culmi ale gloriei fotbalistice. Oricare ar fi alegerea ta, experienta oferita de seria FIFA este mult imbunatatita datorita acestui aspect.

Adidas Live Season” este modul perfect de a ramane la curent cu toate performantele jucatorilor, ca si intr-o liga sportiva reala. Cu aceste update-uri saptamanale, poti fi la curent cu modificarile aparute in performantele exprimate in teren de un jucator in acel interval de timp. Vei putea si sa vezi daca au fost scosi din teren datorita aparitiei unor accidentari in timpul jocului, astfel ca daca pana acum Tu aveai nevoie de un joc ca “FIFA 09”, acum “FIFA 09” are nevoie de la tine sa fii un adevarat entuziasmat al sportului rege.

Caracteristica ce va incanta cel mai mult fanii fotbalului este, cu siguranta, meciurile 10 pe 10. Aduna-ti prietenii si incingeti un joc in care fiecare echipa poate primi pana la 10 jucatori, fiecare cu perspectiva proprie asupra terenului.

Din punct de vedere tehnic, “FIFA Soccer 2009” este un joc foarte bine realizat. Daca te vei uita cu atentie, fetele jucatorilor nu vor mai avea acea aparenta de plastic, de data aceasta trasaturile lor fiind mult mai apropiate de realitate.

In aceasta toamna, cu siguranta “meciul” dintre “FIFA” si “PES” va fi unul indarjit, mai ales ca cei de la EA Sports au reusit sa transforme simulatorul de fotbal intr-o experienta apropiata de realitate care va incanta fanii sportului rege.