Review Grand Theft Auto : San Andreas

<< Inapoi la jocul Grand Theft Auto : San Andreas

San Andreas este o insula ce contine trei orase. Jocul il veti incepe in unul din ele, pe nume Los Santos, bazat intr-o oarecare masura pe Los Angeles, constand intr-o zona rezidentiala selecta si in niste ghetouri. San Fierro, un alt oras, are ca si baza de constructie orasul San Francisco, reproducand zonele deluroase si omniprezenta ceata din orasul ultim mentionat. Cel de-al treilea oras prezent in joc este Las Venturas, care pare sa fie o copie a Las Vegas-ului din anii ’90, prezentand o multime de cazinouri si un peisaj desertic indepartat. San Andreas face simtita o noua senzatie, de largime, de spatiu de manevra, fiind mult mai mare ca si locatie in comparatie cu Vice City.

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa recuceriti orasul Los Santos. Gasca din care faceti parte, familiile din Grove Street, au decazut in ultimii ani, iar influenta le-a scazut dramatic. Asadar, dumneavoastra, impreuna cu alti trei fosti lideri – Big Smoke, Ryder si Sweet – plecati pe strazi pentru a recuceri teritoriile castigate de o gasca rivala – Ballas.

Exact cand veti incepe sa prindeti gustul acestor lupte intre gangsteri, situatia se schimba radical, si veti ajunge intr-un moment cand va trebui sa plecati din Los Santos. Veti ajunge intr-o zona de tara din afara orasului, unde luptele din cartier nu va vor mai tine ocupat un timp.

La fel ca si versiunile anterioare, jocul are o structura destul de liniara. In prima faza veti fi restrictionat la orasul Los Santos, dar asta nu pentru mult timp. In aceeasi idee cu care ne-a obisnuit GTA, veti duce la indeplinire misiuni pentru o varietate destul de mare de caractere. Aceste misiuni sunt similare cu cele pe care le-ati putut vedea si in alte editii ale jocului, dar pe masura ce avansati, misiunile devin din ce in ce mai nebunesti. Veti ajunge sa dati un mare jaf intr-un cazino, sa furati din dotarile armatei, sa aveti de eliminat multi mafioti, si multe multe altele. Prin aceasta, misiunile de aici sunt mult mai palpitante decat in celelalte versiuni ale GTA.

Printre multimea de elemente noi introduse in joc se numara si posibilitatea de a merge pe bicicleta, de a accelera mersul pe aceasta sau pe jos. De asemenea, luptele corp la corp au fost imbunatatite. Puteti realiza mai multe combinatii de miscari cu care sa va doborati adversarii, sistemul de luare in vizor, respectiv tinta pentru arme a fost imbunatatit, iar CJ, cel in rolul caruia veti juca, este mult mai atletic. El poate sa inoate, iar daca este intr-o forma buna, sa faca sarituri mai inalte si sa se catere pe cladiri mai inalte.

Exista o multime de statistici prezente in joc. Primele sunt cele legate de personajul cu care jucati, pe care trebuie sa il mentineti in forma. Acestea sunt legate de respect – pe care il castigati completand misiuni - , energie, musculatura, sex appeal, grasime. La fel exista si skill-uri pe care daca le imbunatatiti va vor ajuta in indeplinirea mai rapida a misiunilor. Astfel sunt cele pentru mers pe bicicleta, condus, inot, lupte, si nivele diferite de indemanare in manuirea si trasul cu arma.

Din punct de vedere grafic, ceea ce se poate spune este faptul ca seria GTA s-a respectat tot timpul din acest punct de vedere. Spre exemplu Vice City a reusit foarte bine sa creeze o atmosfera de Miami, asociata cu un sentiment propriu anilor ’80. San Andreas a trebuit sa mentina stacheta sus, asadar a aparut cu peisaje unice, atat pentru orase cat si pentru periferia lor.

Pe de alta parte, sunetele sunt la fel de bune. Partea audio consta in multe elemente variate. Jocul se descurca foarte bine chiar si in materie de sunete ale motoarelor. Schimburile de focuri sunt redate de asemenea la un nivel inalt, ca sa nu mai vorbim despre voci, care sunt realizate admirabil. Printre vocile care “joaca” in San Andreas se numara Samuel L. Jackson, David Cross, Peter Fonda, Ice T, James Woods si multi altii. Ramanand tot la partea audio, radiourile sunt exceptionale. Pe langa faptul ca difera de la un vehicul la altul, DJ-ii isi fac treaba mentinand treaza atentia, iar muzica pe care o ofera se integreaza perfect in atmosfera masinii pe care o conduceti si a jocului.

De obicei, cand un joc incearca sa faca o multime de lucruri, este un proiect mult prea ambitios de cele mai multe ori, si care in majoritatea cazurilor da gres. Aceasta nu se intampla insa si cu GTA San Andreas, care va va pune sa faceti o multime de lucruri diferite, si care va va tine captivat mult timp. Cu povestea sa bine legata, dialogul bine realizat, vocile superbe, grafica impresionanta, sunetul ireprosabil, si gameplay-ul sau foarte variat si captivant, GTA San Andreas este cu siguranta o experienta care nu ar trebui ratata.