Review Sims 2

<< Inapoi la jocul Sims 2

Daca va intrebati cumva, “Sims 2” e o continuare geniala a seriei si este recomandat jucatorilor de orice varsta. Pentru cei care sunt veterani si care s-au bucurat pe deplin de sfarsitul deschis al primei aparitii cu acest titlu, in care trebuia sa controlezi omuleti virtuali semi-autonomi,  nu mai e nimic de zis. Fiind continuarea unei productii despre care s-a declarat ca e cel mai grozav joc produs vreodata, asteptarile sunt imense, insa “Sims 2” nu va dezamagi pe nimeni. Desi ideea e in general aceeasi ca in jocul original, trasaturile sale noi, posibilitatile nelimitate si activitatile interesante cu care iti poti tine personajele ocupate vor captiva pe oricine il incearca.

Simplificand mult lucrurile, se poate spune ca “Sims 2” iti permite sa creezi unul sau mai multi Simsi – personaje autonome cu personalitati si nevoi distincte. Apoi, trebuie sa le creezi o gospodarie in care acestia pot fi colegi de camera, tineri casatoriti sau parinti, dupa preferinte, intr-un cartier preconstruit sau pe care il poti crea pornind de la 0. Personajele tale vor interactiona intre ele si cu vecinii lor, copiii se vor duce la scoala zilnic, iar adultii angajati se vor duce la serviciu zilnic pentru a-si castiga existenta intr-una din meseriile care le sunt disponibile. Totusi, “Sims 2” are integrate cateva optiuni noi, ca editorul de cartiere care iti permite si sa importi orase din alte jocuri (ca SimCity 4, daca ai jocul instalat). In plus, ai la dispozitie cateva optiuni noi de constructie ce-ti vor stimula si mai mult imaginatia la crearea casei Simsilor si la posibilitatile pe care le au in ea.

Totusi, schimbarile cele mai evidente sunt legate de modul in care se comporta personajele. Desi au in continuare trasaturi unice de personalitate definite de zodiac si starile lor de spirit, pe langa ele mai beneficiaza de amintiri, de infatisari diferite si de un sistem cu totul nou de dorinte si temeri. Amintirile sunt generate de evenimente speciale din viata lor, precum o nunta sau nasterea unui copil, sau trecerea in nefiinta unei persoane dragi. Amintirile au un impact profund asupra felului cum Simsii isi duc viata si pot duce la crearea unui cartier fermecator, cu o poveste unica si, daca iti doresti, un album foto foarte interesant.

Infatisarea Simsilor poate fi schimbata dupa plac, cu ajutorul hainelor, a coafurilor, a culorii parului si a ajustarii trasaturilor faciale. Aceste trasaturi merg mana-n mana cu genele, asa ca vor fi transmise la copii, care vor avea multe din caracteristicile parintilor. La crearea unei familii jocul are intotdeauna grija ca toti cei mici sa imparta cu parintii trasaturi la intamplare, pe langa caracteristicile infatisarii si personalitatii pe care le editezi singur. Genetica din “Sims 2” iti permite sa te joci cum vrei cu personajele, asa ca poti arunca si putin ADN extraterestru in conceperea lor, si cu siguranta suprizele nu vor intarzia sa apara.

Si mai important, Simsii nu isi vor uita legaturile de familie (decat daca au loc certuri grave intre ei), asa ca daca te hotarasti sa dai nastere unui adevarat clan, poti incepe de la o familie sau un grup de familii atent create, sa-i lasi sa-si traiasca viata, sa se casatoreasca si sa aiba copii. Acestia se vor maturiza si se vor muta in propria locuinta si, pentru ca Simsii sunt autonomi si se pot descurca si singuri, vei primi vizite de la bunici sovaitori sau de la nepotei rasfatati, in functie de familia pe care alegi s-o controlezi.

In “Sims 2”, personajele tale chiar sufera odata cu trecerea anilor si batranetea nu-i va ocoli, iar moartea din cauza asta e cu adevarat prezenta (oricum, in Sims se poate muri si din alte cauze). Ca si in jocul original, Simsii pot muri datorita neglijarii lor sau din cauza unor situatii extenuante si, daca esti unul din sadicii care se bucura ca-si face Simsii sa sufere – si in “Sims 2” o sa poti sa continui sa le produci cosmaruri. Totusi, daca esti genul de om care se implica sentimental in viata Simsilor, poti privi imbatranirea lor ca pe o metoda de a le construi o poveste fermecatoare si plina de amintiri frumoase. Da, e adevarat, poate dura cateva ore bune de joc pana vei maturiza un copilas la varsta unui pensionar, insa, daca urmaresti sa-i creezi o viata de la un capat la altul, pensionarii tai nu numai ca vor arata ca si cum ar fi trecut multi ani peste ei, ci isi vor putea aduce aminte un intreg sir de intamplari si un arbore genealogic bogat, plin de nunti, copii si nepoti, pentru ca mai apoi sa moara si sa fie plansi (sau nu) de familie. De mentionat ar fi ca indiferent prin cate generatii de Sims treci, perioada de timp nu se va schimba, asa ca nu vei vedea tehnologie avansata si nu-ti vei da seama de progresele omenirii sau de cronologie.

In orice caz, imbatranirea Simsilor e o adevarata provocare si una din cele mai interesante plusuri ale seriei. Sistemul de dorinte si temeri chiar poate ajuta la evitarea aparitiei mortii, prin faptul ca ai la dispozitie cinci dorinte principale din care sa iti alegi (in afara de personalitate, amintiri si relatii personale), incluzand imbogatirea, intemeierea unei familii, cautatul intelepciunii si trairea unor experiente amoroase. Aceste dorinte sunt transformate in patru obiective si trei temeri principale. Fiecare Sim are un contor al dorintelor care se umple cand atingi un obiectiv si se goleste cand personajul isi traieste una din cele mari temeri. Obiectivele pot fi simple si directe, precum organizarea unei petreceri la care toti invitatii sa se simta bine sau unele mai complexe, precum cucerirea unui alt Sim in rolul de cel mai bun prieten sau de sot/sotie. Temerile pot si ele aparea direct sau pe termen lung, concretizandu-se in a fi respins din incercarea de cucerire sau in a fi concediat de la serviciu.

Daca Simsii trec prin multe temeri personale, contorul dorintelor se inroseste si acestia devin nebuni pentru o scurta perioada, pana apare un terapeut. In acest timp ei nu raspund la nici o comanda pe care o primesc, iar apropiatii lor o pot lua si ei razna cand ii vad. Pe de alta parte, daca isi indeplinesc dorintele (de exemplu sa-si cumpere un frigider sau sa isi fac un prieten), vor castiga puncte care vor umple contorul pana la verde, auriu si, in cele din urma, de platina. Cu cat acest contor ramane mai mult de platina, cu atat Simsii tai vor ramane mai mult tineri si fericiti.

Sistemul de cariera a personajelor s-a schimbat putin, in sensul ca ai la dispozitie unele decizii pe care le poti lua in numele lor si care pot influenta daca vor fi luati in considerare la urmatoarea promovare sau nu. Acest sistem, impreuna cu cel al dorintelor/temerilor, raspune la criticile primite de jocul original legate de faptul ca nu are trasate niste obiective de urmat, altele decat satisfacerea nevoilor Simsilor cand ii jeneaza vezica. Totusi, utilizarea acestor sisteme pentru a crea o locuinta plina de fericire se poate dovedi a fi destul de dificila, mai ales ca trebuie sa echilibrezi toate starile personajelor, veniturile, relatiile si implinirea profesionala.

In orice caz, “Sims 2” e mai tolerant in ceea ce priveste nevoile personale ale personajelor, in sensul ca daca le ignori anumite dorinte, acestia si le vor indeplini singuri, fara sa mai astepte sa ii ghidezi tu spre joaca, discutii sau rezolvarea altor probleme personale. Bineinteles, tot trebuie sa le amintesti sa faca unele lucruri, insa nu asa de des ca inainte.

“Sims 2” se mai bucura de un motor grafic nou-nout cu posibilitati nelimitate, care arata superb si care, impreuna cu sonorizarea excelenta de care beneficiaza lumea virtuala a Simsilor, compusa de Mark Mothersbaugh si care se impleteste perfect cu peisajul vietii personajelor, da nastere unei lumi virtuale fara greseala in care iti va face placere sa-ti traiesti viata.

• Windows 98/ME/2000/XP
  • PC cu procesor de minim 800 MHz
  • 256 MB de memorie RAM